20-05-2005
Meniu
  Utile
  Finantari
  Depozite
  Leasing
  Carduri
  Consultanta
  Angajari
  Promotii
  Credite nevoi
  Credite bunuri
  Credite auto
  Credite imobiliare
  Credite ipotecare
  Credite firme
  Stiri banci
  Stiri asigurari
  Stiri leasing
  Stiri financiare
  Stiri carduri
  Stiri credite

Finantari
  Seminarii pe tema finantarii IMM-urilor (26-05-2005)
  Finantari pentru firmele din domeniul IT (26-05-2005)
  Fonduri nerambursabile pentru IMM (26-05-2005)
  Banci care acorda credite SAPARD (26-05-2005)

Stiri banci
  BNR acopera neregulile Citibank (04-06-2005)

Stiri asigurari
  BCR ASIGURARI - 100 de unitati operationale (06-04-2005)
  Omniasig, amendata de Consiliul Concurentei` (05-04-2005)
  Program de dezvoltare a pietei asigurarilor (30-03-2005)
  Firmele de asigurari promit cistiguri nerealiste (28-03-2005)

Stiri leasing
  BCR LEASING - cea mai extinsa retea (19-05-2005)
   Finantari in leasing de 800 mil. euro (23-03-2005)
  Analiza pietei de leasing (11-03-2005)
  Raiffeisen Leasing-rezultate pe 2004 (25-01-2005)

Stiri financiare

Stiri carduri

Stiri credite



Analiza pietei de leasing
Data: 11-03-2005

De zece ori テョn ツコapte ani. Atテ「t a crescut piaテセa de leasing din Romテ「nia, iar rolul principal テョn aceastテ」 creツコtere l-a avut piaテセa auto. Explozia vテ「nzテ」rilor de maツコini テョn sistem leasing din ultimii ani nu a fost din pテ」cate dublatテ」 ツコi de o creツコtere consistentテ」 a finanテセテ」rilor pentru echipamente industriale sau a leasingului imobiliar. Cテ「t mai poate creツコte テョnsテ」 leasingul doar pe baza pieテセei auto?

Valoarea contractelor de leasing テョncheiate anul acesta pe piaテセa romテ「neascテ」 va ajunge la aproximativ 2,1 miliarde de euro, テョn creツコtere faテセテ」 de 1,8 miliarde de euro テョn anul precedent, spune Cornel Coca Constantinescu preツコedintele Asociaテセiei Societテ」テセilor de Leasing din Romテ「nia (ASLR), citat de Ziarul Financiar.

Altfel spus, maツコinile, echipamentele industriale ツコi construcテセiile finanテセate テョn leasing vor ajunge anul acesta la o valoare de zece ori mai mare decテ「t cea din urmテ」 cu ツコapte ani, cテ「nd abia trecea de 200 de milioane de euro.

Valoarea contractelor de leasing anunテセatテ」 de ASLR include テョnsテ」 pe lテ「ngテ」 preテセul propriu-zis al bunurilor テョn discuテセie ツコi celelalte elemente de cost aferente finanテセテ」rii - comisioanele de management ツコi dobテ「nzile implicate, dar nu ツコi TVA-ul. Fテ」rテ」 aceste elemente de cost valoarea pieテセei de anul acesta ar putea fi estimatテ」 undeva la aproximativ 1,6 miliarde de euro.

An de an jucテ」torii din piaテセa de leasing spun cテ」 a sosit momentul ca piaテセa de leasing sテ」 nu mai depindテ」 atテ「t de mult de automobile, テョnsテ」 la sfテ「rツコit de an, cテ「nd se trage linie, bilanテセurile societテ」テセilor de leasing aratテ」 cテ」 maツコinile sunt principalul obiect finanテセat.

テ始 aceste condiテセii, piaテセa de leasing creツコte susテセinut de trei-patru ani テョncoace, dar numai pe baza segmentului auto.

Leasingul mizeaza pe lei

Din februarie 2005, accizele la leasing sint de cinci ori mai scumpe

Pina la finalul acestui an, numeroase companii de leasing vor oferi produse in lei, au anuntat ieri oficialii Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR). “Exista foarte putine firme care ofera asemenea produse, insa anul acesta tot mai multe societati vor trece la leasingul in lei. Acesta este recomandat tocmai pentru ca elimina riscul valutar. Chiar daca acum sint mai rentabile contractele in valuta, nimeni nu poate avea garantia ca euro doar va scadea”, a spus Cornel Coca Constantinescu, seful ASLR, citat de Evenimentul Zilei.

Intarirea leului fata de principalele valute, cresterea costurilor la finantarile in valuta, trecerea la leul greu si valul de ieftiniri care a atins dobinzile finantarilor in lei sint principalale motive pentru care firmele de leasing se vor reorienta catre oferirea de produse in lei, argumenteaza membrii ASLR. “Leasingul in lei va deveni o alternativa buna pentru clienti. Este normal ca dobinzile sa fie mai putin competitive, insa acestea se vor apropia de cele practicate la valuta. In acest moment, dobinzile la leasingul in valuta sint cuprinse intre 8%-13%, iar la lei sint de circa 17%, dar estimam ca vor cobori pina la 13%-14%”, a apreciat presedintele ASLR.

Echipamentele, vedetele pietei de profil

Anul trecut, piata leasingului a insumat 1,8 miliarde euro si se estimeaza ca la finalul lui 2005 va depasi pragul de doua miliarde euro. “Credem ca se va ajunge la 2,1 miliarde euro. Si asta in conditiile in care leasingul pentru echipamente industriale va fi vedeta acestui an, iar cel imobiliar va cistiga tot mai mult teren”, a declarat Cornel Coca Constantinescu. Potrivit acestuia, leasingul pentru echipamente (in 2004 a reprezentat 5% din totalul pietei) este tot mai atractiv deoarece competitia pe acest segment nu este la fel de dura ca aceea de pe piata leasingului auto. “Se cumpara in special echipamente medicale si de foraj petrolier. In cazul primelor, leasingul este extrem de rentabil pentru ca dobinda medie este de 13%”, a explicat Constantinescu.

Leasingul auto, infrinat de accize

Desi piata de profil continua sa stea sub papucul leasingului auto, companiile sint de parere ca acesta, ca pondere, a atins nivelul maxim. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, in 2004 piata auto a crescut cu o treime. Anul trecut, in Romania s-au vindut 180.927 autovehicule, din care 145.120 au fost autoturisme. Autovehiculele cumparate in leasing au reprezentat 92,6% din piata, iar autoturismele au ramas cel mai important segment al acestei categorii (61% din totalul pietei de leasing). Insa, din februarie 2005, leasingul auto a pierdut unul dintre marele sale avantaje: “La toate contractele incheiate dupa aceasta data, accizele se vor aplica la valoarea din vama a bunului respectiv, si nu la valoarea reziduala (n.r. - reprezinta doar 20% din pretul CIP - fara taxe), cum se proceda pina acum”, a spus Constantinescu. Practic, desi valoarea nominala a accizelor a ramas aceeasi, schimbarea metodei de calcul le face de cinci ori mai mari. “Categoric ca leasingul este afectat de aceasta schimbare, insa pierderile nu sint mari. De fapt, cel mai mult vor fi afectate masinile de litraj mediu si mare, dar romanii prefera masinile de litraj mic”, a explicat seful ASLR.

Piaテセa de leasing va creツコte テョn acest an cu 11%, la 2 miliarde de euro

Piaテセa de leasing a crescut, anul trecut, cu aproape 30%, la 1,8 miliarde de euro, テョn ciuda faptului cテ」 finanテセテ」rile de echipamente ツコi imobile nu au テョnregistrat dinamica anticipatテ」 iniテセial, a declarat preツコedintele Asociaテセiei Societテ」テセilor de Leasing din Romテ「nia (ASLR), Cornel Coca Constantinescu.
"Estimテ」rile pentru acest an vizeazテ」 depテ」ツコirea pragului de 2 miliarde de euro, echipamentele ツコi imobilele reprezentテョnd viitorul pieテセei de leasing", a subliniat Constantinescu.
Conform datelor Asociaテセiei, din cele aproximativ 200 de societテ」テセi de leasing active pe piaテセテ」, 36 sテョnt membre ASLR, iar cota acestora se situeazテ」 la circa 60% din valoarea totalテ」 a pieテセei テョn ultimii ani.
Astfel, valoarea contractelor finanテセate de membrii ASLR a atins, anul trecut, 1,029 miliarde de euro, テョn timp ce estimテ」rile privind contractele テョncheiate de societテ」テセile nemembre ASLR indicテ」 un nivel de aproximativ 786 milioane de euro.
テ始 2004, structura portofoliului companiilor de leasing membre ale asociaテセiei, pe categorii de bunuri finanテセate, nu s-a modificat faテセテ」 de anii anteriori.
Astfel, cel mai important segment al pieテセei de leasing continuテ」 sテ」 fie reprezentat de autovehicule, ponderea acestuia ajungテョnd la 92,67%.
Autoturismele ツコi-au adjudecat 61,06% din total, fiind urmate de autoutilitare, vehicule comerciale ツコi autobuze, cu 31,61%.
"Ponderea semnificativテ」 a vehiculelor comerciale テョn totalul bunurilor finanテセate nu justificテ」 opinii potrivit cテ」rora leasingul este orientat spre bunurile de consum sau spre autoturismele de lux", a precizat Constantinescu.
Potrivit oficialului ASLR, cerearea pentru autovehicule va continua sテ」 creascテ」, テョn condiテセiile テョn care gradul de motorizare テョn Romテ「nia se menテセine テョncテ」 la un nivel scテ」zut.
Pe poziテセiile urmテ」toare se situeazテ」 echipamentele industriale, cu o cotテ」 de 4,04%, utilajele agricole, 0,67%, テョn timp ce imobilele reprezintテ」 doar 0,26%.
Problemele de ordin legislativ privind transferul unui imobil care face obiectul unui contract de leasing, precum ツコi sumele foarte mari necesare a fi investite sテョnt rテ」spunzテ」toare de menテセinerea acestui tip de leasing la cote reduse.
"Dezvoltarea leasingului imobiliar depinde テョn mare mテ」surテ」 de existenテセa unui echilibru テョntre atragerea de surse pe termen lung, テョntre 15-20 de ani, ツコi plasarea acestora", a precizat Constantinescu.
Anul trecut au continuat sテ」 predomine contractele de leasing financiar, care au reprezentat 92,96% din valoarea totalテ」. Leasingul operaテセional are o pondere de doar 7,04%.
Cei mai importanテセi clienテセi ai firmelor de leasing sテョnt persoanele juridice. Din totalul de 49.361 contracte aflate テョn derulare, テョn jur de 84% au fost テョncheiate de companii din sectorul privat, テョn vreme ce sectorul public deテセine o pondere de 16%.
テ始 perioada analizatテ」, cea mai mare parte a contractelor de leasing テョncheiate a fost reprezentatテ」 de cele cu furnizori externi - 75,4% din valoarea acestora.
Societテ」テセile de leasing membre ASLR au avut, テョn 2004, 1.025 de angajaテセi.
De asemenea, opt companii reunite テョn Asociaテセia de Leasing Bancar (ALB) au estimat, pentru anul trecut, un volum al bunurilor finanテセate de 500 milioane de euro.

Concurenテセa obligテ」 societテ」テセile de leasing sテ」-ツコi mテ」reascテ」 portofoliul

Concurenテセa acerbテ」 de pe piaテセa de leasing, reflectatテ」 テョn oferte cu dobテョnzi テョn scテ」dere, テョn paralel cu dobテョnzi bancare relativ constante, obligテ」 societテ」テセile de profil sテ」-ツコi mテ」reascテ」 portofoliul, a declarat preツコedintele Asociaテセiei Societテ」テセilor de Leasing din Romテ「nia (ASLR), Cornel Coca Constantinescu.
"テ始 condiテセiile テョn care dobテョnzile la bテ」nci se situeazテ」 la 7-8%, iar unele oferte la leasing au scテ」zut la aproape acelaツコi nivel, companiile care au テョnregistrat profituri semnificative テョn 2004 sテョnt cele care au realizat o cotテ」 de piaテセテ」 suficient de mare, precum ツコi cele care care au テョn portofoliu contracte cu dobテョndテ」 fixテ」 テョncheiate テョn anii precedenテセi", a apreciat Constantinescu.
テ始 opinia oficialului ASLR, tendinテセa de scテ」dere a dobテョnzilor la leasing nu se va menテセine, テョnsテ」, foarte mult timp.
La rテョndul sテ」u, vicepreツコedintele Asociaテセiei, Dan Stoica, a atras atenテセia asupra faptului cテ」, テョn perspectiva integrテ」rii europene, societテ」テセile de leasing vor fi nevoite sテ」 facテ」 faテセテ」 ofertelor ツコi, implicit, dobテョnzilor practicate テョn strテ」inテ」tate.
Acesta a mai adテ」ugat cテ」 noile direcテセii ale pieテセei, precum scテ」derea dobテョnzilor, creツコterea costului de creditare テョn valutテ」, trecerea la leul greu, precum ツコi ultimele evoluテセii ale leului テョn raport cu principalele valute, vor determina o reorientare a societテ」テセilor de leasing spre finanテセテ」ri ツコi refinanテセテ」ri テョn moneda naテセionalテ」.
Printre problemele cu care se confruntテ」 societテ」テセile de leasing din Romテ「nia se numテ」rテ」 disponibilitatea resurselor de finanテセare, cadrul legislativ insuficient structurat, riscul de テセarテ」 テョncテ」 ridicat, dar ツコi situaテセia generalテ」 a economiei naテセionale.



Query failed